Onsdagen den 16 April



Godafton!

Sådär ja, då har snart denna dagen med passerat förbi, men gud så härligt:P
Idag har minsann vatt en lugn å skön dag:)
Då kan man ju fråga sig vad man har hittat på, nej inget speciellt egentlige. men ändå..
Jag å mattias sov länge idag imed ja inte somnar fråns han kommer hem, sen innan man kommer till ro så är kl tre. Å de  e ju himla sent så dår får man sova längre:D
Jag har kommit fram till att de  e  nåt skumt i lägenheten, något är de, för d e e läskigt att vara här så fort det blir mörkt. så nu har jag alla rum upplysta, men här e  så mkt konstiga ljud så jag blir rädd ändå:P
ÅÅÅ inte nog med de, våren är härlig, men en nackdel så e de  dom förbaskade fåglarna som är här ute på morgonkvisten, de e ju inte så att de e en eller två fåglar. NEJ, de e ett helt gäng utav dom. å inte nog med de. dom för ett sjuhelvetes oljud, det är inget vanligt kraxkrax, nej unej, de e  mer baaaah baaah så låter de  som dom försöker skratta med skrikig röst. å jag vet icke vad d e e för ras på dessa fåglar, men dom e  liksom vita å ljusgråa.  å detta händer varje morgon å dom börjar vid sju halvåtta tiden. PERFEKT väckaklocka för dom som ska upp då, sämre för dom som försöker sova:P så snart får man väl skaffa sig ett hagelgevär, men d e skulle ju aldrig funka, för inte har ni  sett en skata med ett hagelgevär?! men visst hade det vatt en härlig syn;P
Nåja, men när vi väl steg upp så blev de ett riktigt fågelbad:D änsålänge får vi båda plats i badkaret och förväl e  väl det, men d e e  väl bara en tidsfråga:D
Sen när herren stack till jobbet så blev det urtjusigt väder så då passade jag minsann på att bege mig ut i solen å gå, vilket gick himla bra, men dom där raska promenaderna man är van vid har nästintill gått över till snigelfart, men så är de ju, för visst blir man lika trött av de, nu i vilketfall e de  ju så, de  går ju inte i 190 precis:P
Sen var jag å storhandla, å herregud, såhär tugnt trodde jag aldrigg de  skulle bli, för då hade jag väntat med att handla, fyra kassar med nästan bara tunga saker, de  blir mååååånga kg det:P men jag lyckades komma hem tillslut, förväl var väl de:P
sen var d e ju saltkråkan på tv så då fick jag glo på de.. hade nästan glömt de jobbiga med den filmen "hemma på vår gata i stan där bodde........" hur många gånger säger hon inte de:P hahahha
sen vart de att laga mat och diska, och de blev ju himla bra det:)
idag blev d e bakadpotatis med vegkesoröra, fy vad gott de  va:D
Fick ju kolla på barnmorskorna med idag, å jag vet inte hur jag känner inför det, jag känner meej himla kluven inför min förlossning, men folk föder ju i regel flera gånger, så så illa kan de  ju inte vara.:D

sådär ja, nu fick man tiden att gå.. bara tre timmar kvar tills man kan somna, å skatan som e  sleten. men har laddat ner en film som ja får glo på..
Tror det blev ett ganska långt inlägg om inget vettigt, men ibland ska man lyckas med det med:D


Ha de  fint
Guttenbye
                 Skatan


Kommentarer
Postat av: Charlotte Wikström

Det är inte måsar du har utanför ditt fönster? :P
Sånna har vi iaf här tidigt på morgonen som skriker som bara den. Men det är ja van ja hehe. Puss

2008-04-17 @ 22:18:54
URL: http://www.nogg.se/lottie35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0