Torsdag den 3/4


Jag fångade en räv en gång,
men räven slank ur näven,
men lika glad för det är jag,
men gladast är nog räven:)

Den låten kan jag allt sjunga idag, för  igår när skatan var ute å gick så mötte hon allt räven:D
Där  missade allt petra något, å men hon får skylla sig själv.:P

Tycker jag blitt himla duktig med att gå upp tidigt på morronen, men de e  inte alltid frivilligt, för finns de dårar till hundar som står å skäller är det ju ingen ide att vara naiv åå sova.:P
Nu ska skatan bege sig till stallet minsann å försöka göra lite nytta där..:P typ, ge hästarna äpple;) näääää..
Sen vid ett kommer jenny å matilda å de ska bli himla trevligt. för sen ska vi minsann till ullared en sväng:Pt



Ett liv på land är för tort, men havet är djupt.
I vågorna vågar man ha lite kul.
Du tror att i grannens vatten, är sjögräset alltid grönt,
du drömmer att simma upp dit, men de e  inte mödan lönt
nej se dej omkring i viken, här finns ingen ytlighet
du kan inte bli besviken, de framgår med tydlighet
Havet är djupt, havet är djupt
nere på botten, här e  de  toppen titta å njut
uppe på land finns bara spring, möda å slit för ingenting
men under ytan, där kan man flyta,
havet e  djupt!


Nej nu ska jag minsann sätta fart så man blir klar idag:)
Ha en underbar dag!
Guttenbye
                 Skatan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0