Torsdagen den 17 April


Nämen titta, de  blir ju en ny dag var dag. hel galet ju:P
Tänk den dagen man upptäcker att det inte blir en ny dag, nä nu bara skoja jag med er..

Sååå, idag har skatan vatt en FLITIG skata, klapp på huvud:P
Då kan man fråga sig vad i hela fridens man har hittat på, men de ska jag minsann berätta för er:)
Började med att jag vakna på fel sida, så vakna ju inte med ett strålande humör, så imorgon ska jag vakna på andra sidan:P
Men det var ju urtjusigt väder idag så då gick jag å mattias ut en sväng, så gick vi till bibblan å lånade bok till mej, så nu har jag medlemskort grums bibliotek, det är inte alla som har det:)
Sen skulle herren till jobbet igen, så då satt jag hemma å uggla vad i hela fridens jag skulle hitta på. så kom jag på den briljanta iden att afan kanr ju bara n ju rensa gadroben, för har ju bara k in kastat in kläderna, så allt låg huller om buller, men nu e de  så tjusigt sååå:)
Sen var jag i full gång sen efter ett par timmar var lägenheten städad å klar, all den smutsiga tvätten  blev tvättad, å den rena blev vikt. å disken var diskad:P
Inte nog med de så bakade jag hemmalagad pizza, kanon att frysa in, kan ju vara bra å ha när man inte tyar göra mat nån dag:)
Sen var kl sju å då började ju tv pogrammen rulla igång så har jag vart jag fast där fram till halv tio, för då kom jag på. just ja, jag skulle ju baka frukostbullar så man har något bröd imorgon. sen blev de ju disk igen men de ordnade skatan upp kvickt ska ni tro:P så nu står bullarna i kylen skulle tydligen jäsa över natten, så får väl lita på det,:P njag som inte kan följa ett recept, men jag börjar bli grym tycker jag allt::P  så n u blir de nybakat bröd till frukost, spännande å se om man lyckades eller ej:P
Tycker jag klarar mitt nya arbete som hemmafru helt otroligt bra:P
Jag tänkte på det, min bulle måste bli himla stor,för den ska ju vara på jäsning i 9 månader. medans frukostbullarna bara ska jäsa över natten. det är så man blir lite avundsjuk. Faktiskt:P

Så nu sitter jag å väntar på mattias, han kommer hem ett idag, skönt. men då ska vi köra å hämta hans fader inne i karlstad.  sen ska vi soooova:)
 sen e  han ledig fre, lör åå sön.. så skönt:)
Det ska bli nice.

Ha de  fint!
Guttenbye
                  Skatan


Kommentarer
Postat av: Charlotte Wikström

Jäsa bullarna i kylen? Låter konstigt hehe, degen behöver ju rumsvärme för att jäsa, fast det kanske är annorluna vad vet ja ;) Hoppas det gick bra med brödet! Puss

2008-04-18 @ 09:57:37
URL: http://www.nogg.se/lottie35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0