Onsdagen den 20 Augusti


Godeftermiddag

Sådär nu börjar skatan vakna till liv å bli på gott humör igen, för i förmiddes var man sur, men d e  väl tröttheten som har gjort sej påmind.
Nyblivna föräldrar brukar ju ha problem med tröttheten, å dene  jobbig. men den brukar infinna sej för att dom måste vara vakna på nätterna å vagga sitt barn eller om de skriker.
Men i den här familjen så e de  raka motsattsen för jag har liksom fått en unge som e  som skalman. hon går efter sin egna klocka, vilket innebär att den ringer när hon e  hungig, vilket innebär efter 2,5 timme dygnet runt men de  e ju lungt på dagen men natten e  jobbig, ju men har ju himla tur att hon somnar direkt minsannde  , värre e de för mej som inte har denna klockan inbyggd i mej, så ja e  vaken som en liten nattuggla därför kommer trötthetenn, så även om man har en snäll bebis så får man va trött:P

Vi var på Bvc nyss, asså förstår ni, loppan vägde nästan 5 kg de va några gram som saknades å va 58cm lång fattar ni hur stor hon blitt;P först visade vågen över fem kg så sa jag nej de  stämmer inte, så sa jag att vi får väga om å vem hade rätt, jo JAG:P  då sa jag men herregud hon kommer ju väga tio kg när hon e  ett halvår, då svarade hon "jamen de  finns ju dom barn som gör de" hahahha.. så helt omöjligt e  de  ju inte, men man kan ju undra vad man har i brösten;P

Nåja, annars så har mattias börjat jobba, så nu får man komma in i lite vardag, d e e ju rätt skönt de  med:P fem veckor tillsammans e  lite mkt när man umgåtts jämt:P hahha..
Så nu har vi börjat bli hälsosamma med, de e  lika bra, muffa på helgerna bara:P vi får väl se hur de  går.

OJ shit nu spöregnar de  ute, å jag ska lägga mej på soffan å mysa med min lilla unge:,  för sen e de  motion som står på schemat;P

Ha de  fint gott folk:P
Guttenbye
                  Skatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0