Onsdagen den 21 Maj



Godeftermiddag gott folk:)

Jahapp, då var det allt den 21 maj, kan ni förstå det? för det kan minsann inte jag, vart har hela fåren tagit vägen?
Halledar, snart vaknar väl vi å upptäcker att vi e  pensionärer, då kan man kanske verkligen fråga sej vart tiden tagit vägen, fast jag känner mej faktiskt redan som en.
Jag går här hemma å fixar å donar, går ut med hunden vid samma tidpunkt som penisonärerna här, å hälsar glatt å pratar om vädret, men de  e väl för härligt deT:P

Jahapps, vad har nu hänt sen sist?
Jo, nu e  jag allt tillbaka i Grums, eller ja det har jag väl ifs vatt sen i söndes. Får väl säga att de  kom lägligt att komma hit, för jag höll på att bli utsliten i skåne.. hahah.. dom e ju galna, å får man sitta ner fem min så e de tusan ett under:Pi

Men, jag har haft det himla trevligt i skåne, syrran tog studenten i fredes. Å hon var så himla sööt, tänk att min lillasyster börjar bli gammal, de  kan man inte tro... för i mina ögon e  hon fortfarende en bortskämd snorunge, som jag tycker väldigt mkt om:) för hon e   så himla rolig, fast hon e  elak:P hon är bra helt enkelt..
Å vet ni vad hon ska arbeta med i sommar? Jo, svinskötare.. hahah... de  e  absolut inte nåt fel med de jobbet, MEN, hade ni träffat min syrra så skulle ni nog inte tro att hon ville göra de.. hahah.. jag blev total chockad, men toppen att hon har ett arbete:)
Det var en lång å härlig student som skatan firade med päron cider (Jamen självklart var de alkoholfri) Namnam:D

Ja just det, jag hade ju bokat biljett i lördes med swebuss, för jag tänkte att jag skulle tjäna nån krona, å vad fick jag för de:P
Joo, jag fick skälla på någon stackare i stället. för när jag hade köpt min biljett i lördes så visade de  sej att de  inte fanns någonstans att hämta ut den, å då, då blev skatan arg.. för vad finns de  för mening att sälja biljetter när inte man kan hämta ut dom. så de blev att ringa kundtjänst på sön morgon å vet ni vad hennes svar blir "Det är bara till att hoppas de e  en snäll chafför som kör, som släpper på dej ändå" jahapp, men om han hade släppt på mej, betyder de  ju inte att nästa chafför gör de.. Nödda. så fråga jag imed jag hade en Fullflex så kan man avboka fram till avgång, å få pengarna tillbaka.. så fråga jag om man fick de  om han ej släppte på mej, nej d e får du inte.. Men ja, skatan blev lite arg  på henne.för inte bråkar man med en gravidskata med humörsvägningar, för då, då går det illa.. man kan ju bli lite arg som sagt:P
Men jag hade tur för jag fick tag på en tågbiljett ändå. så d e va bra... heheh..

Sen träffa jag barnmorskan i måndes, bullen hade ju växt lite knepigt sist, men de ska jag tala om för er, att de hade den tatt igen nu.. hahah. men de e   ju toppen för de betyder ju att bullen växer å mår fint:D
Men de var väl tusan vad den boxar på mej, barnmorskan sa att den laggt sej med huvudet neråt å börjat fixera sig, jotack, de  har jag minsann kännt, för de har tusan gjort lite ont:P haha..
men vet ni vad de jobbiga e, jo att den ligger med rumpan upp å fötterna bot revbenen, å satan vad de gör ont, men de  e för härligt att den rör på sig.
Så kollade hon på ctg korvan sen vi var på förlossningen. så frågade hon mej, Sover du nått om nätterna?
Så sa jag, jo så gott jag kan. hon bara  JA, jag förstår att du har ont, för så livlig den är.. hahah.. den sparka ju av mig doserna hela tiden när vi va inne.. så jotack, den e livlig.. hehhe..
Men nu sen vi kom till grums så har vi båda vatt helt utmattade, vi har vatt såååååå lata.
Men idag e  de fullfart på både mig å bullen.. vilket är väl för väl de.. vi kan ju inte sova jämt:P
hahahah..
idag har vi fått städa minsann, för vad e  de  man säger "när katten e  borta dansar råtterna på bordet" åå ja de stämmer minsann, men nu e vi snart klara. å de e ju för tur för snart kommer älsklingen hem:D

Förresten igår va de himla märkligt väder, först när jag vakna vid halv tio var de  strålande sol, sen börja de  spöregna vid halv elva. å vid halv tolv hagla som bara den, å efter nån timme kom en jäklablixt å en knall så de smälde som aldrig förr, tv blev blå.. jag bara jahapp.. sen blev de regn, sen solsken.. himla märkligt väder:P

Nej ska gå å hänga tvätt...
ha de  fint gott folk...
Guttenbye
                   Skatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0