VI SKA FLYTTA


Sådärja, nu står det klart, ja heeeelt klart faktiskt. UNDERBART:P
Vi va allt å kolla på lägenhet när vi va nere i skåne, å vi fann en, å vi fick den, så den 1 April får vi nycklarna. tjohooo..
Det va kanske ingen wooow men absolut duglig, å bättre än den vi har nu med för den delen.. tyvärr va där ju förbaskade gröna och orange taapeter, men INTE i samma rum, tur vi väl de minsann, för de e  de  här, men e  verkligen inte min färg, men där  tänker vi sätta andra tapeter:P

Vi va ju nere i skåne minsann, men vi va lata riktigt lata, eller kanske inte egentligen, allt e  ju relativt.
Det blev besök på ekohallen, möbelaffär, staden, å så va vi ute å åt på Rosgarden med syrran å hennes man, åå fy tusan så mätta vi blev, de  va fruktansvärt, men ack så gott. men fick dåligt samvete när man slår på tv där hemma sen å  de  står "var 5e sekund dör någon av svält" USCH. å här satt vi å krängde!
Sen på lördagen va jag å red, ja hör å häpna, men skoj va de, fast gud så ringrostig man e, halledar, syrran lura upp mej på hennes 172cm häst. Hjälp, jag som va van vid lilla mu:P men de  va skoj, riktigt skoj.
På kvällen där va vi hos min kusin Sara, hon bjöd på himla god mat vill jag lova. å efterrätten ska vi inte tala om, mums.
Det va himla trevligt, de e  ju alltid skoj nnär man ses så sällan med...
Till min stora besvikelse däremot när jag kom hem å tittar mej i speglen ser jag en RÖD skata, fast bara i ansiktet, å ont i huet. kl va väl vid ett på natten, både ja å loppan va helt utmattade, sså vi somnade. 8.05 vaknade vi. då hade  vi sovit nästan sju timmar i streck. de  har ju ej hänt på ett år. underbart, däremot BRÄNDE de i hela mitt ansikte, å kokt va jag med för den delen. såå går upp å kollar mej i speglen. Herregud som jag såg ut, röd å svullen i Hela trynet, såg ut som jag hade vatt i solarium i en timme eller nåt. som de  brände. så den dagen sov jag mest å mådde katastrof, sen blev jag dålig på kvällen, då fick jag besöka ullrik som man säger, fick inte behålla varken mat eller vatten,
åå natten va ännu värre som jag skaka å frossa, vi kan säga som så jag va verkligen inte människa.
på Morgonen fick jag gå till doktorn, å han frågade varför jag inte uppsökt läkare tidigar, men jag fick ju för mej jag blev såhär för de  va varmt i lördes:P haha.. men de e  tydligen nån allergi. de endda vi kan tänka oss de  kan vara e  orkideer, så hela förra veckan såg jag fruktansvärd ut. men nu "fjällar jag"" bara men de  får man ta. men nu vet jag hur jag kommer se  ut när jag e  gammal, väldigt rynkig, så fick köpa anti rynkkräm på apoteket, haha. skämt å sido men de  skulle behövts. Detta vill jag aldrig uppleva igen, så nu får alla orkideer utrotas om de nu e de:P

Väl hemma i grums så lämnade mattias mej för å åka till sälen, från tors till sön..
åå vad händer med Emilia då, jo total gnällig, hon har vatt så två-tre dagar varje månad vid samma tid sen hon föddes. ÅÅ dessa underbara dagar kom just när jag va dålig å ensam, men vi klarade de minsann. vi kan ju säga som så att hon har vatt som en klisterlapp på mej, lämna jag rummet så gallskrek hon .. stackaren hon borde väl veta bättre, skulle väl aldrig kunna lämna min underbara tös..

Till min stora förvåning, så skulle jag på toa en dag, så la henne mitt på vardagsrums golvet, när jag kommer ut därifrån, då möter jag henne i hallen. man blir ju verkligen helt förvånad när man inte förväntar sej hon ska vara där..
Men hon drog sej bakåt minsann å snurrar runt runt runt..  Underbara barn!

                        
                                          Här har ni några bilder på mitt bedårande barn...

                                       

Nu har de  nog slott slint för lilla damen, vilket liv hon för, helt överlycklig kvinnan:P

Så nu kan man ju säga att allt e   som vanligt igen, å mattias e  ju med hemma å sover som vanligt, men snart ska jag dra upp honom med så han kan ringa gv nytt å sätta ut annons för lägenheten..

Imorgon e  de  min tur att lämna man å barn för ska till stan med Lottie minsann, ska bli himla skoj faktiskt, å ska bli skönt å va själv efter dessa intensiva dagar faktiskt, trott eller ej, men de  behöver man:)
 
nej nu ska vi busa, ha en bra dag :)
Guttenbye
Skatan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0