Fortsättning följer*

Att denna sorgliga människan ens får vara med i mama tidningen å prata om amning, när hon inte ens har några barn, sen har hon ju en send syn på de  hela.
Att ens jämföra amning med incest, de enda jag kan hålla med om e  att jag personligen skulle aldrig amma längre än ett år, när ungen börjar gå, då känns de  verkligen att de e  stort..
men vad incest skulle ha med detta å göra, för enligt henne så ammar dom flesta tills barnet kan säga tack för maten.. åå så e de  ju inte, kanske i hennes värld..
ÅÅ de e  ju sjukt att hon kan ens TRO att de e  samma sak när ens kille suger på brösten å när barnet suger på bröstet, de  e ju förtusan inte samma grepp, killar brukar ha mer fokus på bröstvårtan men där e  ju inte ens barnet GALET. .

Sen borde vi ju antagligen förbjuda att gå i bikini och uringning, jag menar hoho, man visar precis lika lite bröst där som om man ammar, vem sitter å skyltar med patten i vädret, man visar varken vårtgården, eller bröstvåran, för de har väl ungen ändå i munnen. sen själva bröstet visar man ju inte. Dummer!
Nej den där kvinnan, de e  sorgligt, för de enda settet att hålla sej kvar i ramljuset är just genom att vara just pantad.. jag  nu tycker synd om henne.

Hahah, jag tror hon e  ett sort skämt minsann, för hittar bara mer å mer om "kvinnan", men nu tackar jag för mej
minsann, åå hoppas ni får en bra dag:P




Katrin Zytomierska om amning

Ständigt kontroversiella åsiktsmaskinen och PR-kvinnan Katrin Zytomierska har skapat rubriker igen, genom att gå till angrepp mot mammor som ammar längre än ett halvår. "Jag tycker att det borde vara lag på amning. För barnets bästa. Upp till sex månader ska man få amma sitt barn. Sen borde det vara olagligt," skriver hon på sin populära blogg. Mama debatt har intervjuat henne för att ta reda på hur hon resonerar.

.

MALIN: Du skriver på din blogg att långtidsamning kan jämföras vid incest. Hur menar du egentligen?

.

KATRIN: Incest vet vi ju alla vad det är. Om en kvinna låter sitt barn suga på sin tutte när ungen kan prata, stå och gå, då tycker jag också att man kan kalla det för incest. Sen om kvinnan får någon sexuell njutning av att ett barn/ungdom suger på hennes bröst har jag ingen aning om. Jag vet bara hur det känns om någon suger på mitt bröst. Jag blir kåt av det.

.

M: Varför tror du att många blir upprörda när du kritiserar mammor som ammar länge?

.

K: Folk är egoistiska och tål inte kritik. Jag tror att människor överlag som reagerar starkt på en viss typ av kritik känner att den är berättigad. Om man gör något som man känner sig trygg i så blir man inte rabiat av kritik. Då vet man att man gör rätt och då blir man inte galen. Dessa kvinnor vet att det är onaturligt det som de gör. Och osmakligt.

.

M: Tycker du att amningen är för helig för många kvinnor i Sverige?

.

K: Ja, jag kan inte begripa det. Det är som att prata om politik eller religion. Nästan värre. Jag tror att det har att göra med att vi har många feministiska tjejer i Sverige som blir upprörda över att de inte ska få göra vad fan de vill. De tycker att det är självklart att de ska kunna fläka ut sig överallt och blir förbannade när, i synnerhet en annan tjej, har något emot det. Men som sagt. Det är sjukt hur känsligt det här ämnet är och det tycker jag bevisar att det är något som inte står helt rätt till.

.

M: Stör du dig verkligen på mammor som ammar offentligt?

.

K: Jag stör mig inte på mammor som ammar offentligt. Jag stör mig på att se deras vårtgårdar och vårtor. Om en mamma ammar sitt barn upp till 6 månader, och skyler sin patte så skiter jag i det.

.

M: Om du själv vill ha barn, hur länge kommer du att amma då?

.

K: Några månader. Om ens det. Jag vill inte att mitt barn ska vara beroende av mig. Jag vill kunna lämna bort det om jag behöver jobba, resa eller vad det nu kan vara. Sen tycker jag att det är viktigt att pappan ska kunna ta hand om barnet precis på samma sätt som mamman. Det är det mammor har problem med. De vill känna att de är oersättliga. Att de är behövda. Och det är pathetic!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0